Wiosna to najlepszy czas, na rozpoczęcie aktywnego, zdrowego trybu życia.

Przyroda budzi się do życia. Robi się coraz cieplej i wielu z nas, uświadamia sobie, że przez te zimowe miesiące nieco się zaniedbaliśmy i rozleniwiliśmy. Zaczynamy wtedy myśleć, co zrobić żeby znów wrócić do formy.

Dobrym sposobem na rozpoczęcie przygody ze sportem, jest jogging, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak się przygotować do regularnego biegania.

Najważniejszą rzeczą, bez której nie uda się regularnie uprawiać sportu, jest motywacja.


Obuwie biegowe, jest bowiem zaprojektowane tak, aby redukować obciążenia, podpierając stopę i chronić biegacza przed kontuzją. Aby nie zniechęcić się już po pierwszym treningu, należy podejść do joggingu z głową i nie rzucać się od razu na głęboką wodę. Przede wszystkim przygotujmy ubranie do biegania, na początek nie jest potrzebny bardzo drogi sprzęt, warto jednak wybrać dobre, wygodne buty.

Pierwszy dzień wiosny - kiedy wypada? Czym jest wiosna astronomiczna i  kalendarzowa?
Wiosna jest przepiękna!


Warto również wybrać odzież oddychającą oraz odprowadzającą pot, która zniweluje dyskomfort związany z przegrzaniem organizmu.


Pierwszy trening należy zacząć powoli, niezależnie od obecnej kondycji fizycznej. Warto jest rozplanować aktywność, wyobrażając sobie siebie za trzy miesiące, w sporcie nic, bowiem nie osiągniemy jednorazowym wysiłkiem. Wyznaczmy sobie konkretne dni na bieganie i wpiszmy je do swojego kalendarza, ustawiając przypomnienie, co pozwoli nam być bardziej systematycznym.


Bardzo ważnym elementem treningu jest rozgrzewka
. Pozwoli ona nie tylko uniknąć kontuzji podczas treningu, ale sprawi, że następnego dnia nasze nogi nie będą z ołowiu. Warto, zatem przed rozpoczęciem i po zakończeniu treningu wygospodarować czas na przygotowanie mięśni do wysiłku.

Dla początkujących, polecany jest dwu minutowy marsz, przeplatany jedno minutowymi odcinkami biegu. Nasze ciało jest naszym najlepszym trenerem, słuchajmy go, zatem uważnie i nie róbmy nic na siłę.
Pamiętajmy, że monitorowanie swoich postępów jest dobrym elementem motywującym. Zapisujmy, zatem czas lub dystans, jaki udało nam się pokonać podczas treningu, nawet po gorszym dniu
. Zauważymy i że i tak jest lepiej niż było na początku.

Najważniejsze w joggingu jest to, aby biegać z przyjemnością.

Sprawdź nasze aktualne biegi! Kliknij tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.