Chcesz zacząć biegać, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Może brakuje ci motywacji? W tym poradniku pomożemy ci w tych kwestiach.

1.Wyznacz sobie konkretny cel.

Powodów aby zacząć swoją przygodę z bieganiem może być wiele. Chęć zgubienia zbędnych kilogramów, zadbanie o swoje zdrowie i sylwetkę, nowe hobby – każdy powód jest dobry! Ważne, by do naszej motywacji dopisać konkretny cel, np. chcę schudnąć 5 kg, więc będę ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu. Dzięki konkretnemu celowi łatwiej nam będzie wytrwać w postanowieniu.

2.Pierwszy trening.

Przed treningiem pamiętaj o odpowiedniej rozgrzewce! Początki biegania mogą być zniechęcające, dlatego dobrze jest zacząć spokojnie. Jako pierwsze osiągnięcie można ustalić np. 20 minut wolnego biegu przeplatanego szybkim marszobiegiem. Następną ambicją może być osiągnięcie 30 minut ciągłego biegu, a kolejną złamanie granicy 6 minut na kilometr.

3.Odpowiedni sprzęt.

Bieganie to sport zdecydowanie tani w porównaniu z większością sportów rekreacyjnych. Nie musisz mieć specjalistycznego sprzętu (a na pewno nie potrzebujesz go na starcie). Jedyne, w co warto zainwestować już na początku biegowej przygody, to buty. Nie musimy inwestować w buty z najwyższej półki, są tańsze alternatywy. Jednakże buty są jednym z najważniejszych czynników aby biegało nam się wygodnie. Warto zadbać również o odpowiednią odzież sportową oraz z czasem w celu rozwoju zakupić odpowiedni zegarek, który zmierzy nasz wysiłek.

Hal Higdon's Top 10 Running Tips | TrainingPeaks

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.